lørdag den 16. april 2016

På den igen!


Kjole med perlebesat bærestykke. Måske uden perler. Eller med pailletter? Jeg har strikket den før - men det er jo år siden og ikke mindst mange kilo siden. Jeg har enkelte små bøvser i forhold til mønsteret.

For eksempel er jeg ikke ret vild med ærmegabet - og jeg ønsker mig ærmer. Så i stedet for at lukke af til ærmeløs kjole, har jeg strikket raglan efter bærestykket - dette har gjort jeg får et større ærmegab. Om jeg vil strikke lange ærmer eller korteærmer og om ærmerne skal fortsætte i hulmønsteret, ved jeg ikke endnu. Lige nu hælder jeg til 3/4 ærmer. Kjolen er i 100% uld, så den bliver under alle omstændigheder meget varm til sommerbrug - så praktiske 3/4 ærmer lyder som et godt bud, ikke?


Garnerne er noget oldgammelt 1-trådet og håndfarvet uld fra Sydamerika og Geilsk Tynd uld. Overraskende nemt at strikke med - jeg taber sjældent den ene tråd og det går egentlig tjept nok, hvis jeg ser bort fra enkelte dage, hvor det føles som om jeg strikker og strikker uden at jeg kommer nogen vegne...

Mit meget forsigte mål er at den er klar til brug i efteråret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar