lørdag den 16. april 2016

Rillestrik og vinkelvarmer


Ikke få dage efter jeg blev færdig med mit TenStitch-tæppe, slog jeg op til et nyt tæppe. Jeg havde stadig så mange 2-trådede uldrester, at jeg ikke kunne lade være. I stedet for 10 masker, startede jeg med 20, strikkede 3 hjørner, inden jeg fik lyst til at prøve noget andet. Så jeg samlede masker op, til en stor dominofirkant i forlængelse af arbejdet. Efter 34 pinde, ville jeg prøve noget nyt igen.

Det er SÅ taknemmeligt at strikke i rillestrik. Med ganske få teknikker, kan jeg få lov at lege med alt fra vendestrik, til dominostrik, til strikke-kant-på-teknik. Jeg sysler endda med noget gobelinstrik også...

Efter så lang tid, hvor jeg ikke havde ro i hovedet til eksperimenter, er det så vidunderligt at mærke min kreativitet blomstre. Jo, jeg har stadig dage, der ikke giver ret meget i spændings- og actionpoint, men at have overskud til lade mig rive med i uldeventyr, gør mig så glad.



Efter mine minions er flyttet ind, har jeg fundet en helt ny side af mig selv. Jeg er begyndt at strikke/hækle/hakke det samme igen og igen. I dette tilfælde Sidsel´s Vinkelvarmere. Opskriften er bare god. Enkel, sjov at hækle og jeg hækler løs i alle hæklefastheder i alle slags garner.

Disse er hæklet i 1 tråd Kinu og 2 tråde Tetsu på 3,5 mm hæklenål, hvilket giver et sprødt, let og formbart stykke stof.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar