onsdag den 16. marts 2016

Et sludreindlæg


Allerførst skal I alle et stort tak for de mange, mange søde og opmuntrende hilsener oven på sidste indlæg. Jeg har følt, jeg kunne trække vejret bedre, efter jeg "sprang ud" som gak. Hvor langt oppe jeg er på gakskalaen, ved jeg ikke endnu - jeg er i et forløb i Lokalpsykiatrien, og skal forhåbentlig i et særligt forløb i Randers, så jeg kan komme ud i verdenen igen med de redskaber, jeg har brug for. Min meget rolige og dygtige sygeplejerske i LokalPsyk mener jeg nok skal komme oven på igen - og jeg tror på hende.

Mine dage går lidt ud i eet - jeg tænker ikke meget over om det er mandag eller lørdag. Der bliver passet godt på mig i Syddjurs Kommune - og der bliver arbejdet på hvad der skal ske med mig. Jeg kan endnu ikke helt finde ud af, hvad mit hoved kan holde til - så er det godt de i LokalPsyk har overblikket og kan hjælpe med at sætte de nødvendige rammer for min vej tilbage til arbejdslivet. Det dér stress er en underlig størrelse og min iver efter at blive rask ramler sammen med mine minions, der ikke kan holde geled ret lang tid ad gangen. Det er meget frustrerende.

Der er masser af tid til håndarbejde. Både tørstrik/hækling på Pinterest og til hygge med garn. Jeg har haft en lurende tanke om et let og luftigt tørklæde - og da jeg faldt over et hæklediagram på Pinterest, var der ikke langt fra tanke til handling.



Jeg sjussede mig frem til rapporten (12 + 3 luftmasker) og jeg er meget tilfreds med resultatet. Jeg tror jeg holder mig til den tynde islandske uld og 3 mm hæklenål, for jeg vil have den let og luftig. Dog kan jeg sagtens forestille mig den i en tung og blød alapaca, måske jeg ender med at lave to...?

Jeg er også ret vild med den meget populære enkelhed i sweatre, der er kommet i kølvandet på Skappelbogen. Jeg er i gang med en sweater, der er rummelig, firkantet og så enkel, at selv en nybegynder kan være med. Selvfølgelig kunne jeg ikke lade være med at tilføje en lille lækker detalje med vendepinde, så den er en smule længere bag på, men den detalje kan sagtens udelades. Foto følger, når jeg er færdig.

Øjh, det her indlæg har taget lang tid at skrive...! Det har været en øvelse i at holde fokus, men når jeg læser det igennem, kan jeg godt se, mine minions har løbet lidt rundt...

2 kommentarer:

  1. Smukt mønster.
    Jeg er sikker på du nok skal komme ovenvande igen.
    Bare tro på det og giv det tid.
    Knus fra Tine

    SvarSlet
  2. Det er så godt at bruge hovedet (og hænderne)til det, du holder af. Tiden går så godt. Bliv ved, og helt klart finder du din vej. Indlægget var altså fint. Jeg synes, det ser spændende ud det hæklemønster.
    Kærlig hilsen Christine

    SvarSlet